Thursday, February 28, 2013

Falling Uphill~

@ 3:22 PM
Falling Uphill


Okuyali bir kac ay oldu aslinda bu kitabi, ama onceki gun uzun suredir elimde olan kitabimi bitirdim, ama canim hala okumak istiyordu, bir yandan da yeni bir $ey okumak istemiyordu. I$te oyle bir animda geri donup tekrar okumaya ba$ladim. Iyikide okumu$um; anladim ki ilk okudugumda bazi kisimlarina gereken ozeni gostermemi$im, o zaman gozumden kacanlari bu sefer yakaladim.

Hikaye oyle akici ki, ilk sayfadan itibaren elimden birakamadim. Cok kisa olmadigi halde ba$ladigim gibi bitirdim.
Ba$ta basit ve siradan bir hikaye gibi gozuksede, yan oykulerin iyi i$lenerek ana oykuyle harmanlanmasi ozgunluk kazandirmi$. 
Ozellikle yan hikayelerdeki kadin-erkek iliskileriyle alakali kisimlardan cok etkilendim. Mesela sevgililikte para neden onemlidir, parasini payla$mayan adam (hatta ailesi) neden ili$kide gelecek gormuyor demektir, yada aslinda pek iyi gitmeyen bir iliskiyi tatsizligina ragmen neden surdurmek isteriz, etc. sorularin cevaplarini apacik bir sekilde buldum.

Bahsettigim, yan hikayelerden bir tanesiydi. Bunlardan kitapta cok var ve her biri olaylar zincirini ilginc ve ana karakterin durumlar karsindaki tutumlarini daha anlamli hale getirmi$. Yani yahu bu hatun niye sacmaladi burda, salak kiz demiyoruz cunku muhtemel sebeplerini tahmin edebiliyoruz. 

Ba$arisiz tarafi mekan betimlemeleri; mekanlari kafamda canlandirmakta zorlandim. Hatunun evinin yada ofisinin hala neye benzedigini bilmiyorum. O kisimlari biraz daha detayli anlatilsa belki hikaye dahada geli$irdi ama o zamanda belki cok uzun olup SIKIci olurdu, bilemiyorum.

Dil bilgisinde cok gozume batan bir hata yoktu. Dilin kullanimi ve kelime bakimindan bana cok fazla bir $ey katmadi. Kitabin tamami 400-500 kelimeyle falan yazilmi$. Orta derecede ingilizce bilen biri bile rahatlikla anlayabilir. 

Hikayenin kucuk bir ozetini okumak ve indirmek icin buraya bakabilirsiniz. Ben indirdigimde bedavaydi ama simdi $2.99 olmu$ bilginize...


0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review