Sunday, March 3, 2013

Northern Light~

@ 12:47 PM
Northern_Lights

Adindan dolayi Finladiya'nin kuzeyinde gozlenen gokyuzudeki i$iklarla alakali bir hikaye olabilecegini du$unerek indirdim. O yuzden kitabin kapagi yerine gercek kuzey i$iklarini yazinin resmi olarak kullanmayi tercih ettim. Gel gelelim, ilk sayfayi okumamla hic alakasi olmadigini anladim. Yine de zamansiz, mekansiz insan oykulerini sevdigim icin  okumaya devam ettim. Anlatimlarin gozumde canlandirabilecegim kadar detayli, ama bazi $eyleri hayal gucume birakacak kadar da SINIrli olmasi ho$uma gitti. Bir sure sonra Maeve Binchy'in hikayerindeki betimlemeleri, karakteri hatirlatmaya ba$ladigi icin devam etmem daha da kolay oldu.

Olaylarin gectigi yeri az cok bilsekte, zamani tam olarak bilmiyoruz. Hikaye muhtemelen 2. dunya sava$indan bir sure sonra ya$aniyor. Serbest yatirimci olarak fabrika kurmalarindan, bu duruma insanlarin $a$irmalarindan, ku$kuyla baKmalarindan, cali$an kadina toplumun baki$ acisindan falan anliyoruz. Zaten onlar en guzel kisimlariydi, ve neyseki, kitabin cogunu olu$turuyordu.

Onun di$inda, yazar ozellikle ana karakterlerin kari-koca ili$kilerini anlatirken epey sacmalami$. Ayni durum akrabalik ili$kilerinde de var. Fazla abartili oldugu icin inandiriciligini kaybetmi$. Buna karsin klasik Ingiliz yada Bati-Avrupa'li aile hayatindaki tutucugu anlatmasi ho$uma gitti. Amerikan Pastasini izleyip Amerika'dakilerin oyle ya$adigini sananlarin mutlaka goz atmasi gereken bir kitap. Zira Amerika'daki muhafazakar kesiminde hayati bugun bile kitaptakinden cok farkli degil.

Klasik hikayeleri seven, klasik bir hatun olmama ragmen okurken zorlandim. En azindan ilk 50 sayfayi zorlanarak okudum. Ne zaman ki, karakterleri tanidim, o zaman nispeten daha hizli akmaya ba$ladi. Hikayenin cekiciliginden ziyade iyi edit edildigi icin yine de tavsiye edilmeye deger buldum.

Buradan daha detayli hikayeyi okuyabilir, indirebilirsiniz.

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review