Wednesday, March 6, 2013

Uzun kar yuruyu$umuz~

@ 11:04 PM

karli gun

Mart ayi ile birlikte teknik olarak bahar gelmesine ragmen bu sene toplasam bir iki kere kar gorduk. Her halde dahada gormeyiz, ki$ boyu varsa yoksa kuru sogugun kahrini cektik diye uzulurken, dun Chicago'nun 2011 Subat'indan sonra yasanan en karli gununu ya$adik. Haberlerde bir kac gun oncesinden uyarilara ba$ladiklari icin resmen alarm halinde sabahin erken saatlerinden itibaren kar bekliyorduk. Sabah camdan baktigimda biraz yagmi$ti ama yinede beni hayal kirikligina ugratacak kadar azdi. Cogu zaman oldugu gibi beklenilenden biraz gec kaldi, ogleden sonra yagmaya ba$ladi.  Kar yagarken yuru$ yapmayi cok sevdigim icin tam ciksam mi cikmasam mi, napsam, ne zaman ciksam dusunuyordum ki; Robby 15 dakika sonra evdeyim diye mesaj atti. Normalde cok yogun cali$tigi icin cok nadir erken cikar, o yuzden cok $a$irdim. Tahmin ettigim gibi yogun kar yagi$i nedeniyle toplantilari kar$i taraf  iptal etmi$. Cok sevindim, Allah tuttugunu altin etsin onlarin dedim.  Sarindim burundum, hemen hazirlandim. Gelir gelmez di$ari ciktik.

Cikmamizla beraber, $ehrin bazi yerlerinde kar kalinligi 40 cm kadar yukselecek, aman dikkat, vs. diyenlerin neden bahsettigini anladim. Sanirim bizim oturdugumuz yerde bu bolgelerden bir tanesiydi. Hic sikayet etmeyecegim. Coook cok keyifliydi. Ruzgar cok a$iri fazla degildi. Iliklerimize i$leyip, tir tir titretmedi. Ucurup dengemizi kaybettirmedi. Kar yagmurla kari$ik, bula$ik sungeri gibi vicik vicik degildi. Tam kivamindaydi.

Ana caddede, ara sokaklarda, $ehir meydaninda her yerde dola$tik. Gordugum guzel ev fotograflarini, sokaklari falan instigramda payla$tim zaten. Hatta bu yuzden bugun buraya ekleyecek payla$ilmami$ fotograf bulmakta zorlandim.

3-4 saat yuruyu$ten sonra cok yoruldugumuzdan Starbucks'a gittik. Peppermint mocha ve mashmalow bar'la icimizi isittik. Sonra cikip bu defa aksi yone dogru tekrar yuruduk. Nasil o kadar yolu gittik anlamadim. Konu$a konu$a gidince insan unutuyor sanirim. Yakla$ik 5 mil otedeki ali$-veri$ merkezine varmi$iz. Uzakligini oldugunu surekli arabayla gittigimiz bir yer oldugu icin biliyorum. Gitmi$ken el-i$i malzemeleri satan bir magazaya ugrayip, hem isindik hem bakindik. Benim ucu tig gibi olan $i$e ihtiyacim vardi. Baktim, buldum ama daha ince ve uzununa ihtiyacim oldugu icin almadim. Ba$kada bir $ey ilgimi cekmedi. Pek cok $eyin yapilmi$ hallerinin daha ucuz oldugunu farkettigimden beri el-i$ine olan ilgim azaldi.

Donu$te taksi tutariz diyorduk. Hadi bir deneyeli bakalim, yuruyebilecek miyiz derken, tum o yolu geri yuruduk. Tabi bu durumda Amerika'nin cagirilinca yarim saatte gelen miskin taksicileri de etkili oldu. Yollarda kar kureyiciler tarafindan islatildik, camurlandik. Macerali bir yolculuktu ama eglendik.

Eve dondugumuzde saat 10'u geciyordu. Salep yapsak dedik. Yalniz gitmez dedim. Mikrodalgada bir kac dakikada pisebilecek, kolay ve cabuk uydurma bir tarcinli kek yaptim. Hic fena olmadi.

salep&tarcinli kek

Yeni kelebekli tabaklarimiz, takimi fincanlarimizda salep ve tarcinli kek keyfimize e$lik etti. Cok guzel bir gun gecirdik.  

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review