Wednesday, April 24, 2013

26 Oldum~

@ 2:46 AM
ahhh! ahh! buyuyorum!
(tovbe yaslanmam, hep buyurum :))

Son yillardaki en keyifli dogum gunlerimden birini ya$adim.
Sevgilimle 1. yil donumumuzde bir kac gun sonra oldugu icin 1. yilimizin on kutlamasini da yaptik.

evet, bizde muhim hadiseler boyle kutlaniyor. Pre-celebration (erken/on kutlama), celebration (kutlama), post-celebration (gec kutlama) $eklinde 3 kez :) Bo$una demiyorum, her$eyimiz abartili.

Gecen dogum gunumden bu yana, her $ey cok degi$ti. Artik gelecegi daha iyi gorebiliyor, daha uzun vadeli planlar yapabiliyorum.
Hayatimda beni mukemmellestirmeye, degistirmeye, kafasindaki bir tipe benzetmeye cali$madan, tam bu halimle seven* ve benim de sevdigim
hayallerimdeki degil, hayallerimin otesindeki adami sonunda buldum. Omrum o adami aramakla gectiginden midir nedir, geldi ve dunyami degi$tirdi. Hayatimin son 1 yilina damgasini vurdu.

O dogru kararlari vermeme yardimci, kaygilari azaltan, agrilari dindiren (yaptigi bir cay migrenime iyi geliyor) henuz yazilmami$ ama yazildiginda cok okunacak, elestirmenlerden tam olacak kadar guzel olan en guzel peri masalinin cilgin prensi :)

Acikcasi bu blogu yazmamin bir sebebi de o, sayesinde o kadar fazla cok komik, eglenceli anim/ animiz oldu ki hafizam oldukca kuvvetli oldugu halde bazi hatiralari unutmaktan korkmaya ba$ladim. Mubala etmiyorum, bir ara gercekten sit-com gibi ya$iyorduk. Insanlar sabah i$e gittigimizde ee dun ne yaptiniz diye bize soruyor, bizde atraksyonun hic bitmedigini, her gun merakla takip ettiklerini soyluyorlardi. Neyse, onlari sonra anlatirim. 

Bo$ gunumdu. Ki bu harika bir durum ama sabah son derece aksi uyandim. Neden bilmiyorum. Bildigin tersimden kalktim. 

Suratsiz suratsiz sabah kahvem icin suyu isitmi$ koltuga oturucaktim ki! 

Bir de ne goreyim?

tipsiz penguen bana ne getirmi$?

hemen bir mesajla sordum.

Bizim evin pengueni pek akilliymi$ dedi.
Ayni zamanda iyi kalpli ve du$unceliymi$ dedim. 
Gulucuk atti :)

Penguen

Instigramda payla$tim. Instakankalarim dogum gunumu kutladilar.
Keyfim daha da yerine geldi.

Gunun ilerleyen saatlerinde ogrendim. Bu gercekten penguenin hediyesiymi$, cunku o ba$ka bir hediye almi$.

Sonra kapi calindi. 

Kapida bir adam elinde bir buket.
Isim, imza falan neyse tesekkur ettim aldim. 

Bir saniye dedi.

Happy birthday toooo youuu... diye iyiki dogdun $arkisini soylemeye ba$ladi. 

Cidden $ok oldum.

Yani cicek neyse de $arki soyleyen cicekci hic duymami$tim. 
Bitirince ne i$ diye sordum. Icimden geldi dedi.
Inanmadim ama ustelemedim de :)

Nerden bulduysa kendi gibi kacik bir cicekci bulmu$ :)

1cba5f50-5393-4afe-a7f2-3d39b7e55085

Cicegin ustunde not ve balonda vardi. 

Coook zaman once balonlari sevdigimi soylemi$tim. Unutmami$, unutmaz zaten zeki cocuktur. Hatta bazen onu akilli kurabiye manasina gelen "smart cookie" diye cagiririm. O derece yani :)

O notta yedigi en guzel su$iyi gecen sene benimle birlikte dogum gununde yedigini yazmi$. Resmen atiyor inanmayin. Aslinda sonrasinda o beni cok daha guzel su$i restorantlarina goturdu. Senin goturdugun yer midemizi bozdu, gunlerce hasta yattim diyede hic yuzlemedi. Kibar, gorgulu cocuk (annemin tabiriyle) ayiya baglamiyor.

Ogleden sonra annemle skype yaptik.
Pasta yapmi$, mumlar yakmi$.
Kameranin kar$isinda dilek tutup ufledi.
Sonra da ohh kendim dogurdum, pastasini kendim pi$irdim, mumunuda kendim ufledim dedi.
Oturdu karsima, ellerime saglik diye diye hupletti pastayi :)
Cilgin kadin!
ama annemle sohbet iyi geldi ozlemi$tim.
(dun sadece 1 saat skype yapmi$, biraz mesajla$mi$, ve hic telefonla$mami$tik. Evet, kazik kadar olmama ragmen hala fazlasiyla anneciyim)

birthday baloon

Robby eve erken geldi.

Demi$tim abartmayi sever ona bir buket cicek yetmez. 

birthday flowers

Cok eskiden bir gun ona eski kiz arkadasini unutmak icin benimle cikmaya ba$layan eski bir erkek arkadasimin beni nasil incittigini anlatmi$tim. 
"Yazik ki seni tutunulacak bir dal gibi gormu$, oysa sen bir bahcesin demi$ti"

Cicekleri vazoya yerle$tirdikten sonra evimiz bahce gibi oldu dedim. 
Oyleyse artik beni daha iyi anliyorsun, cunku ben hep en guzel bahcemde ya$iyorum dedi. 

Sanirim, o da ayni $eyi hatirladi.
Bir birinin dilinden anlamak dedikleri bu olsa gerek.

Kiyafet, makyaj, sac,vs. ivir zivir mevzularda cok gerilemi$im. 
Uzun suren ki$ moda anlayi$imi oldurmu$ resmen. :(

Fondotenli pudrali full makyaj yapicam diye gobegim catladi. Hele eyeliner eziyet oldu. Surmeye surmeye elim ayari kacmi$. Derhal toplamam lazim kendimi.

Ayrica uygun renkte corap bulamayinca bacaklarim peynir gibi oldugundan bronzla$tirici vucut spreyi SIKtim, dalga dalga kaldi :( ama zaten  hava kararmak uzereydi cok belli olmami$tir. (umarim)

birthday outfit

Cicekli elbiseleri seviyorum. Yanisira kadife, mini, dar ve acik yakali olunca bayiliyorum. Ki$ ba$inda almi$tim ama havalar cok cabuk soguyup cok gec isininca giymem bu zamani buldu. 

Gecen senede dogum gunumde bu tarz bir elbise giymi$tim. Evden beni almaya geldiginde ba$tan ayaga suzmu$, ama iyi yada kotu hic bir $ey soylememi$ti. O zamanlar ayni i$ yerinde (farkli departmanlarda da olsa) cali$an i$ arkada$lariydik. Cok sonra sordugumda i$ arkadasi oldugumuz icin bir $ey soylemedim dedi. Ama ben goz bebeklerinin hafifce geni$lemesinden ve gozunu kirpmadan bakmasindan, etkilendigini ve en azindan o andan itibaren bo$ olmadigini anlami$tim.

birthday outfit

Sacimin onlerini guzel yapamami$im. Hic rahat vermedi bana, surekli one du$tu. Duzeltemedimde :( ama bence yandan guzel gozukuyordu.

Uzun zamandir gitmek istedigimiz bir yerde yemek yedik. Garsonlar bir ilgi bir ihtimam sorma gitsin. 
Nasil, memnun musunuz, her $ey yolunda mi diye i$letmeci geldi geldi sordu. Bizde merak ettik, bunlar bizi biriyle kari$tirdi herhalde diye du$unduk. Sonradan garsonu azicik lafa tuttuk (ki o dunden raziydi) o zaman anladik, meger Robby'i TV'den taniyormu$. Tamamen i$le alakali bir konuda ve diger mudurlerin "rica"siyla, son derece gonulsuz olarak (topluluk onunde konu$maktan hic ho$lanmaz, ve kameramanlari cok tuhaf, uzerine uzerine gelen adamlar olarak tanimliyor) TV'ye cikmi$, 10-15 dakika konu$mu$. Bizim evde Amerikan TV'sine baglanti olmadigi icin biz izleyemedik ama izleyen izlemi$ demekki. Haber ku$aginda cikmi$, belki de ondan o kadar onemsediler. Bedava tatli ve icecek falan getirdiler. O yuzden pek sevdik $ohreti :p

Onca yemekten sonra, yagmursuz bir gece olmasindanda cesaret alarak, eritmek icin yuruyu$e ciktik. Geceyi yuruyu$le kapattik.
Cok guzel bir gun gecirdim.
SIK SIK ne mutlu bir hayat ya$adigimi du$undum, $ukrettim.

***

 20'li ya$larimin sonlarina yakla$irken, dolu dolu gecirdigim hayatimi sindirmeye cali$iyorum.

Genellikle insanlar hirsin kotu oldugunu, insani mutsuz ettigini soylerler ama bence yaniliyorlar. 
Ben hep hirsli olup, en tepeye baktigimda, yukariya tirmanirken mutlu oldum, ve bu sayede basamaklari daha hizli ciktim. Ne zaman a$$agi baksam bulundugum yerde oylece takilip kaldim. 

Bir de artik sadece kendimi dinliyorum, ba$ka kimseyi dinlemiyorum.
Ozellikle olumsuz sozleri duymuyorum bile. 
Sanirim buyumek beni boyle etkiledi.

Bazi konularda bana hic comert davranmayan hayat ve o hayati daha da zorla$tiran insanlara kizginliklarim  gecmedi. Yillar once yine bir dogum gunumde mutsuz mutsuz takilirken, ne yapsamda huzurlarini kacirsam diye du$unuyordum. O gun onlar gibi olmamaya, onlarin bana yaptiklarini kimseye yapmamaya ve en buyuk intikamin mutlu olmam olduguna karar vermi$tim. Cunku zaman icerisinde ba$kalarina, ba$kalarinin cocuklarina laf soyleyenlerin ne hale geldiklerini, kinadiklari $eylerin nasil ba$larina geldigini kendi gozlerimle gordum.

Zorlamayla mutluluk olur mu?
Olurmu$!
 sirf gicikligina mutlu olucam, sirf onlari deli etmek icin hepsinden daha mutlu olucam demi$tim.
Oyle de yaptim.
$imdi geriye donup bakinca iyi i$ cikarmi$im.


Bakalim, hayat bana ba$ka neler getiricek.

Gelecek guzel gunlere inaniyorum....




*oldugum gibi seven degil. Oldugu gibi sevmek sozunu sevmiyorum. Zira, oldugu gibi sevmek yada her $eyiyle kabullenmek gibi sozlerde bir nevi a$$agilama tonu hissediyorum. 

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review