Thursday, May 23, 2013

Sefer tasinda yumurtali un helvasi~

@ 9:28 PM
Bu hafta $ansimiza hava aniden sogudu. - Helva turu $eyleri genellikle havalar sogukken yapiyorum. Yoksa bence sicakta yenildiginde epey ic bayan bir yiyecek - Bu sayede yapip fotograflama imkani bulmu$ oldum.

Serinin ilk tarifi Robby'nin en sevdigi olsun istedim. 

Tarifin orjinali oktay ustadan ( burada ) ve eminim orjinal hali cok daha guzel oluyordur ama ben tabiki bu haliyle yapmadim. Cunku benim daha az zararli haline ihtiyacim vardi. Zira hali hazirda oldukca stresli olan hayatina kati yag eklemek damar tikanikligina davetiye cikarmak demek ve ihtiyaci olan son $ey fazladan bir hastalik.

Benim icin bu tarifi digerlerinden ayiran en onemli ozelligi yumurta ve sut olmasi nedeniyle nispeten proteinli olmasiydi Diger onemli sebebi ise pi$tikten sonra yumurtayi farketmenin imkansiz olmasi. Bu bakimdan yumurtayi sevmeyen ama besleyici oldugu icin yemek isteyenler icin ideal.

Yumurtali un helvasi

Malzemeler
  • 1/2 su bardagi tam bugday unu (beyaz unda olur ama tam bugday unu glisemik indeksi daha du$uk oldugu icin daha iyi)
  • 1/2 cay bardagindan 1 parmak az zeytin yagi
  • 1/2 su bardagi $eker
  • 3 yumurta beyazi
  • 1 su bardagi sut
  • 1 avuc badem/ceviz/$am fistigi (olmasada olur ama helvaya yemi$ cok yaki$iyor ve daha onemlisi besin degerini yukseltiyor)
Nasil Yapiyoruz?
  • Ilk olarak yagi kisik atesteki ocagin uzerinde bir kac dakikadir bulunan ve hafif isinmi$ olan tencere/tavaya aliyoruz. 
  • Uzerine unu dagitarak serpi$tiriyoruz.
  • Tahta kasikla sutlu kahve rengi oluncaya kadar kavuruyoruz. Bu a$amada yemi$lerin tamamini yada yarisini unla birlikte kavurabiliriz. Ben yarisini kavuruyorum. Yemi$ kokusu yarisiyla bile helvaya siniyor. Kalanini da pi$tikten sonra uzerine serpi$tirebiliriz. (yarisini koyunca daha lezzetli bulmamin sebebi yemi$lerin sicak ve sivi malzemelerle yumu$amayip, formunu korumasi)
  • Un kavrulurken, ayri bir kapta sut, seker ve yumurta beyazini $eker eriyip yumurta beyazlari sute tamamen kari$incaya kadar cirpiyoruz.
  • Kari$imi kavrulmu$ una yava$ yava$ eklerken hizla kari$tiriyoruz. Sut soguk oldugu icin paniklemenize gerek yok. O yana bu yana sicrayip ortaligi kirletmiyor.
  • Tamamen kari$ip corba gibi olunca ocagin altini biraz acip orta ate$ yapabiliriz. 
  • Kaynayincaya kadar kari$tirmaya devam ediyoruz. Kaynayinca kendiliginden toparlanmayada ba$liyor.
  • 1-2 dakika daha pi$irdikten sonra muhtemelen tamamen helva kivamini alicaktir ocagi kapatiyoruz, tencerenin kapagini da kapatiyoruz. 
  • Biraz demlenmesi, icini cekmesi, ve belki biraz sogumasi icin 10-15 dakikaligina kendi haline birakitiktan sonra muhallebi kaplarina yada benim gibi sefer tasina aktarabilir, uzerine varsa kalan yemi$lerden ve tarcin ekleyebiliriz. 

Boyle uzun uzun anlatinca zor gibi gozukebilir ama denerseniz farkediceksiniz yapili$i gercekten cok kolay. 

Tadini anlatmak pek kolay sayilmaz ama siradan helva tadi kesinlikle degil. Daha ziyade insanin yedikce yiyesi gelen, icine ceken bir girdap gibi :) 
Ba$tan cikarici, diyet bozdurucu bir lezzet.  Ka$igi elime alip tadina bakayim derken epey bir yedigimi farkettigim gunler coktur. 
O yuzden unutmayin bu tarif 2 ki$ilik yada i$tahlica bir erkek icin ama bir kizin tek ba$ina bitirebileceginden cok buyuk. 





PS. Hayatimda ilk defa gercek ve tam bir yemek tarifi yazdim. Umarim anla$ilir olmu$ur.




0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review