Wednesday, May 22, 2013

Stayfit sefer taslari~

@ 1:33 AM
Sevgilimin cok yogun cali$tigindan daha once bahsetmi$imdir. I$ yerinden arabayla 10 dakika mesafede oturmamiza ragmen sabah 6 en gec 7 gibi evden cikip, duruma gore aksam 7-8 arasi ancak donuyor. Sonrasinda da bazen benimle bazen yalniz katilmasi gereken bir yemege davetliysek oraya gidip aksam yemegini orada yiyoruz, dahasi guzel havalarda daha cok olmakla birlikte en az haftada 3-4 aksam di$arida yiyoruz. Bu durumda birlikte (ve evde) sadece sabah kahvaltisi yapma $ansimiz oluyor, ki annemin evlendigimiz gunden itibaren a$iri israrina ragmen ben bir turlu sabah erken kalkip kahvalti hazirlamayi, hadi hazirladim o saatte kahvalti yapmayi beceremiyorum. Yiyemiyorum o saatte, icim almiyor.

Gel gelelim bir yandan da icten ice vicdan azabi cekiyorum. Bu durumda sefer tasi edinip, icine i$ yerinde yiyebilecegi bir $eyler koyarak cozum geli$tirdim. Hem evde pi$mi$ bir yiyecegi en azindan bir ogun yedigi icin icim rahat ediyor hem de o cok mutlu oluyor.

stay fit containers

Peki icine ne koyacagima nasil karar verdim?

Gecen yaz hemen hemen her gece smoothy yapiyordum o sabah calkalayip iciyordu. Havalar isininca bu yazda oyle yaparim muhtemelen. Yaz bitip sonbahar soguklari kendini gostermeye ba$layinca soguk yiyecekleri koymak icin yapilan ve normalde hep buzlukta tuttugum kaba haslanmi$ yumurta, peynir, zeytin, domates gibi kahvaltiliklar koyuyordum. Sonra bir gun aksam otururken cayin yanina yemek icin helva yapmi$tim. Tabaklara koydum getirdim. Helvadan bir ka$ik aldi, sonra dondu dedi ki "bu guzel, cok guzel ama kahvaltilik." Kibar adam, kirmamak icin bir kasik daha aldi  "ben kalanini $imdi degil kahvaltida yesem olur mu?" $a$irdim tabi ama hic bir $eyde diyemedim. Cani istemiyorsa istemiyordur, adamin agzina tiki$tiracak degilim. 
Sabah kalktim, bir de ne goreyim? 
Bir tek tencere kalmi$! hepsini silip supurmu$, kirintisini bile birakmami$ bana :)
Sevindim tabi, begenmi$.

Amerikalilarin sabahlari cok $ekerli ve hamurlu seyler yediklerini biliyordum ama Italyanlari yeni ogrendim. O saatte o kadar $ekeri nasil yedigini anlayamiyorum ama du$ununce neden olmasin?  hem mantikli hem saglikli, zira sabahlari o kadar karbonhidrati yakmak, aksama nazaran cok daha kolay. Onunde koca bir gun var.

Sabah tatli kahvaltinin aklima da yatmasiyla, o gun bugundur mumkun mertebe her gun turlu ce$it helva, a$ure, muhallebi, vs. tatlilari yiyecekleri sicak tutan ve micro dalgada isitmaya uygun olan sefer tasina koyuyorum.O artik ne zaman uygun olursa o zaman yiyordur. Sordum, cogunlukla sabah yiyormu$.

Bloglarda seri yazilari (cantamda ne var, ayin favorileri, bitirdiklerim, vs) cok severek okudugum icin bende sefer tasina koyduklarim arasinda sevdigim ve Robby'ninde sevdigi tariflerden olu$an "sefer tasi" serisi yapmaya karar verdim. Sureklilik konusunda ne derece disiplinli olabilecegim tarti$ilir ama en azindan tarif uzerinde yaptigim degi$iklikleri kendim hatirlamam ve belki sizden oneriler almam acisindan cok faydali olacagini du$unuyorum.

Umarim sizde severek okursunuz.

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review