Sunday, June 2, 2013

Eahh yeter be! olaylari~

@ 1:34 AM
Son 2-3 gundur dogru duzgun bir uyku uyuyamiyorum. Gozumu Twitter, Instigram, Facebook ve pek cok haber kaynaklarindan ayiramiyorum. Bu ulkeye geldigimden beri belki de ilk defa "$imdi Istanbulda olmak vardi" dedim. Belki Turkiye'de olsam protestolara katilsam daha az yorulurdum. Boyle tarihi bir ani kacirdigim duygusundan ve en azindan endi$eden kurtulmu$ olurdum.

Bu arada bunlari du$unen biri olarak her olaya atlayan bir protesto sever oldugunun du$unulmesini istemem. Aksine ki$isel ve politik pek cok ve benim icin gecerli gerekcelerle cumhuriyet mitinglerine bile katilmadim. Mavi Marmara gemisine Israil askerlerinin saldirilara karsi yapilan mitinglere de katilmadim. Her zaman durun bakalim, i$in asli neymi$, kamera goruntusu, fotograf vs. kanitlar varmiymi$, amaclari neymi$ gemi ne derece yasalmi$, ne ta$iyormu$, vs. sorularini sordum. Yetmedi, Filistinli arkada$larimla konu$tum. Kendimce bir ara$tirma yaptim. Bu sorulari kar$i tarafi hakli cikarmak icin degil. Gercekten sorulmasi gerektigine inandigim icin sordum. Bana gore bu olayi ihtiyatli yakla$mak, olaylari sakin kafayla degerlendirmekti.
Benim bu hallerim zaman zaman tepkiyle, ofkeyle, nefret soylemleriyle yanit buldu. Tabiki bu durumda dahil oldugum etnisite, kulturel kimlik ve sosyal sinifinda etkisi oldu.
Ben yine de gaza gelmemeyi tercih ettim. Zira olaylar unutulunca ayni insanlara selam vermeye, onlarla ali$-veri$ yapmaya devam ediyordum. Her $ey ayni olmasada bir $ekilde oluyordu.

Boyle bir yapiya sahip olamama ragmen, ben bile gezi parki protestocularina yapilan polis mudahelesini ihtiyatla kar$ilayamiyorum. Durun bakalim diyemiyorum.
Ki zaten  tipki Gulse Birsel' in burada yazdigi gibi bu i$ coktan park olayindan gecti. Hukumetin ne bekledigini anlayamiyorum.
Insanlarin ya$am tarzlarina surekli ve sistematik olarak yapilan mudaheleye nasil bir tepki bekliyorlardi?
Daha 1 hafta once maca giden cocuklara biber gazli mudahele edildi. Hatay'da onlarca insan can verdi. Dogru durust bir cenaze, bir yas bile ilan edilmedi. Bunlar ilk aklima gelenler, daha neler neler, ne anti-demokratik uygulamalar var. Bu olanlar, bastirilmi$liklar elbet bir yerden patlak verecekti. Gezi Parki bardagi ta$iran son damla oldu.

Ya$anan huzursuzluklardan dolayi uzgunum ama insanlarin tepki vermesine seviniyorum. Belki biraz fazla karamsardim ama bunu Turk halkindan hic beklemezdim. Uyu$mu$, umursamaz bir halk olduk diyordum. Gosterdikleri sabirli tavri boyle algilami$tim. Yanli$ anlami$im. Olsun, yanildigim icin cok mutluyum. Mumkunse hep yanilayim. Seve ozur dilerim. Hic gocunmam. Onlar yeterki demokrasi icin dirensin.

Demokrasi demi$ken en son Ba$bakan demokrasinin aranacagi yer sandiktir dedi. Dogrudur ama protesto hakki demokrasinin ayrilmaz parcasidir. (Bu da oyle icimde kalmi$ti, yazayim istedim)

Gezi parkinin polisler mudahele etmeden onceki hali.

gezi parki

Unutmamaliyiz, bu noktaya gelinmesindeki bir sebepte polisin orantisiz guc kullanmasi.

Fotografi Facebook'tan aldim. Facebook demi$ken, tum sosyal payla$im aglarimdan pek cok ki$iyi sildim. Sadece blogger yada instigramer'lar degil, eski arkada$larda dahil olmak uzere pek cok ki$i. Suriye'de, Misir'da, Libya'da ya$ananlara gosterdigi hassasiyeti kendi ulkesi icin gostermeyenlerle i$im olmaz. Iyi oldu, temizlik oldu. 

Bir de Robby'le birlikte BBC ve United Nations'a dogrulugu teyid edilmi$ fotograf ve vidyolari aciklamalariyla birlikte gonderdik. Sabah Italyan televizyonlarindan birinde cali$an arkada$i varmi$ onu ariyacagini soyledi. En azindan ilgili ki$ileri bulmamiza yardim eder. Bu konuda uluslararasi medya destegi cok onemli, zira ulusal medyadan hic bir destek yok. Hatta yalan yanli$ haberlerle insanlari zan altinda biraktigi a$ikar.
Ba$bakanin, hukumet mensuplarininda haberleri televizyondan takip ettiklerini du$unuyorum. O yuzden boyle davrandiklarina inanmak istiyorum. Umuyorum yanli$ bilgilendirildikleri icin boyle davraniyorlardir. (Saflik duzeyinde iyi niyetli oldugumu soylerseniz alinmam)

Aklimdakiler ve yazilmasi gerekenler belki bundan cok daha fazlasiydi ama bugunluk bu kadar olsun.
Zaten pek cok anlik fikrimi yada katildigim goru$leri re-tweet ederek twitter'dan payla$iyorum. (burada) Bazi $eyleri o yuzden yazmadim, kendimi tekrar etmemek adina.

Daha sonra belki eklemelerle yada ayni konuda ba$ka yazilarla donerim. Bu aralar makyaj, yemek, giyim ku$am, gunluk hayat yazilari yazmayi yazsamda yayinlamayi du$unmuyorum. Eylemdekilere ihanet ediyormu$um gibi geliyor. Her $ey durulsun, tek derdimiz tiri viri $eyler olsun o zaman yazarim. $imdi degil.

Hakkimizda hayirlisi olsun. 


0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review