Saturday, July 27, 2013

Her derde deva "zeytin yagi" ~

@ 11:59 PM
Nenelerimizin bile bildigi naftalin kokulu bir yontem olan; saca basa, yaraya bereye her yere her seye her durumda zeytin yagi suren ve ise yaradigina inanlar kervanina bende katildim.
Bir de icine sarimsaklari  doldurdum.
Azicikta sirke
Biraz baharatta koysam tam Itanyan sos olucakti ama direkten dondu.
Ama yok, pislik yapmiyorum.
Bu kavanozdakileri sadece bu is icin kullaniyorum ve banyo dolabinda tutuyorum.
Zeytin yAgi

Sacima iyi geldigini dusunuyorum ama sacim icin o kadar fazla urun kullaniyorum ki artik hangisi yariyor hangisi yaramiyor bilemez hale geldim. Bildigim tek sey sacimin suan gayet iyi durumda oldugu. Her zamankiden daha uzun, daha az kirikli ve daha kolay sekil aliyor.
Ki sac konusunda yapi itibariyle hic sansli degilim. Zor uzuyor ve hacimsiz, ustune ustluk duz oldugu icin kafama yapisip kaliyor.
Suan bu halde ise bunun tek sebebi cok iyi bakiliyor olmasi oldugunun gayet fakindayim. O yuzden kesinlikle kendi haline birakmiyorum.

Sirke saca parlaklik veriyor,
Sarimsaklarda kokleri uyarip saclarin cabuk uzamasini sagliyormus.
Hafta 2 gun 2-3 yemek kasigi kadar surup 1-1.30 saat kadar bekletiyorum.

Zeytin yagini daha fazla bekletmek bence iyi degil cunku cok asitli bir yag. 
Bir sure sonra yarardan cok zarar verebilir diye dusunuyorum.

Bekletiyorum dedim ama o arada beklemiyorum aslinda. Tepede toplayip kosmaya cikiyorum.
Super bir goruntum ve kokum oldugu soylenemez ama n'apalim artik olucak o kadar. :)

Sacimin yani sira topuklarima da iyi geliyor.
Diabet oldugum icin topuklarim cok catliyor. Bu zamana kadar ne kremler kullandim, neler yaptim bir halta yaramamisti.
Son bir haftadir kosmaya cikarken bu karisimi surup topuk kismi plastik olan coraplardan giydim. Boylece yag ayakkabima bulasmamis oldu.
Farki gercekten hissediyorum.
Hic ponza yapmama ragmen ponzali gibi pamuk pamuk oldu.

Simdilerde yillar once tendonlari kopan sag ayak bilegimide bu karisimla ovmayi dusunuyorum.
Bakalim ona yariyacak mi?
Deneyip gorecegiz.

Kisisel bakim anlaminda baska neye yarar zeytin yagi?
Bildiginiz, denenmis yontemleriniz varsa bilmek isterim, benimle paylasin lutfen.

En guzel gunler ve gecelerde zeytin yagiyla kalin efenim :)

5 comments:

Unknown said...

tebrik ediyorum seni böyle bir yöntemi istikrarlı bir biçimde uygulaman çok güzel çünkü ben zeytinyağı ve sarımsağın saç için ne kadar faydalı olduğunu bilsem de sürekli üşeniyorum:)

Blogcu Sultan said...

zeytin yağını saça faydası olduğunu daha önceden duymuştum ama daha sonradan saçım yağlı olduğu için daha fazla yağlandırır diye vazgeçmiştim aslında denemek lazımmış.... Paylaşım için teşekkürler.

Unknown said...

@kocam bana topac der: tesekkur ederim canim. Isi birakinca boyle seylere vaktin olmaya basliyacak ve sende istikrarli olabiliceksin diye dusunuorum. Bu gibi seyler birazda vakitle alakali. alel acele yasarken vakit ayiramaman normal.

@tokideki ses: benim sacimda dipleri hayli yagli. hatta her gun yikamazsam cok kotu gozukuo, o derece yani ama daha fazla yaglandirma hissetmedim. bir kac kere denemekten bir sey cikmaz. dene bence, begenmezsen bikarsin.

darkolivee said...

gerçek hakiki zeytin yağı o kadar zor yapılıyor ki sana anlatamam
zeytinyağcının kızı olarak gerçekten herderde deva, birde sarıkantoron otu bulursan saf hakiki sızma zeytinyağının içinde gölgede bir yerde beklet, kızaracak o, açık kapalu hertürlü yara bereye şifadır, kimyasal madde yalayan dilinin yarısı yok olmuş bir köpeğin dilini bile tamamladığı söylenir...

Unknown said...

evet, bende bir belgeselde izlemistim gercekten zor gozukuodu. tesekkur ederim yeni bir sey ogrendim. sarikantaron otu aklimda bulunsun. annem meraklidir boyle seylere belki o bulabilir.

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review