Tuesday, July 9, 2013

Hindistan cevizli toplar~

@ 9:30 AM
Bu tarifi yayinlamadan once kucuk bir arastirma yaptim. Gordum ki, pek cok blog'da ozellikle de yemek bloglarinda farkli sekillerde yapilmis. 
Ben annemin tarifini yaptim. Evde ben ve ahali hepimiz cok sevdik. 
Akip kokmayan, hemen bozulmayan, uyutmayan hafif bir tatli oldugu icin sevgilinin sefer tasina da koydum. O da cok sevmis.

sultan lokumu

Malzemeler

Disi icin:
2 su bardagi sut
3 yemek kasigi seker
2 yemek kasigi un
1 yemek kasigi nisasta

ici icin:
yarim paket krem santi 
yarim su bardagi sut
bir avuc ceviz/findik/fistik turevi yemis

Dis kismini bulamak icin hindistan cevizi 

Yapilisi

2 bardak sut, seker, un ve nisastayi orta boy bir tencere icinde koyu muhallebi kivami alip uzeri goz goz oluncaya kadar pisirdim.
Eni bir karis boyu bir bucuk karis olan bir tepsi (ben borcam kullandim) yikanir. (Islanmasi tepsiden rahat ayrilmasi icin onemli bir detay) Tabanina hindistan cevizini yaydim.
Yaptigimiz muhallebi hindistan cevizinin uzerine doktum ve 15-20 dakika bekletmek uzere buz dolabina koydum.
Bekleme esnasinda krem santimi sutle cirptim ve onu da buz dolabina aldim (10 dakika kadar kaldi).
Sonra ikisini de cikarip krem santiyi ince bir kat halinde muhallebinin uzerine surdum. Tekrar buz dolabina alip 10-15 dakika daha bekledim.
Cikardiktan sonra hemen hemen 2 parmak kenar genisligi olan kareler halinde kestim.
Ortalarina findik yerlestirip avucumun icinde top haline getirdim. 
Hindistan cevizinden fazla nasibini alamamis kel kisimlara kucuk eklemeler yaptim.

Son rutuslarini da yapmamla goze ve mideye hitap eden super bebekler oldular.

Malesef gece yapmistim. Hem dayanamadigimdan hem tadina bakma amacli bir tane huplettim. O yuzden yapacaksaniz gece yapmayin. Gece yemek yemek fenadir. Gobege totoya gider :)

Sabah 2 tane kahveyle goturdum. Sabahki daha bir guzel gitti. Sanki icini cekmis, tatlar bir birine daha bir karismis gibiydi. O yuzden hemen yemeye hazirda olsa, biraz beklemenizi tavsiye ederim.

Simdiye kadar verdigim diger tatlilar icin buraya ve buraya bakabilirsiniz.






0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review