Thursday, August 8, 2013

Memlekete bayram gelmis~

@ 12:17 AM
Bayram seyran dedikleri esle, dostla, aileyle guzel. Yasadigin toplumla guzel.

Uzaklarda olup etrafinda kendi dilini bile konusabilecegin birileri yoksa pek tatsiz oluyor.

Yurtdisinda uzun sure kalanlar bilir; bir sure sonra hele bir de yasadigi yerin insanlariyla yakin arkadas, akraba, vs. olduysa insan o toplumun bayramlarina daha bir onem vermeye meyilleniyor.

Tabi ki, bu durumda uzun tatillerde oldukca etkili :)

Sukran gunu 9, paskalya 5, noel tatili 13 gun olunca gelde onemseme :)

Ozelliklede benimki gibi butun Ramazan ve Kurban bayramlarinda ailecek guneye tatile cikilan, yada ailenin uzaktaki uyelerinin bize geldigi, bayrami daha ziyade tatil gibi goren, (rahmetli dedemin tabiriyle) pek bir moderen, evropa'li aileye sahipseniz alismak daha kolay oluyor sanirim.

Yine de ne kadar alisirsak alisalim derinlerde bir yerlerde bayramlarda esle dostla bir arada olma istegi kaliyor sanki.

Miniatur

Bu kucuk resimi annem kuzenim Chicago'ya gelirken onunla gondermis.
Kendimi evimde hissedeyim istemis.

Az once onu gozumun onune bir yere koydum.
Dusundum...
Icimde derinlerde bir yerlerde yurdum bayramlarini ozdim mi diye sordum kendime.
Yok galiba bayrami degil, ben annemi ozledim.
Paylastiklarimizi anilarimizi ozledim.

Bayrami ister tatil gibi gorun, ister gelenegin ve dinin bir parcasi gibi, siz sizi olun ananizi bu kadar ozlemeyin. Kendinizi bu kadar ozletmeyin.

Bayram sebebi/bahanesi olsun gidin, gorun, olmadi cagirin o gelsin.

Bu sarki annemle ikimizin sarkisi, ilk o dinletmisti bana.
Cok seviyorum dinleyince hep seni dusunuyorum demisti.

Bu arada evet, kendisi rockci!
Asi kadinim benim! :)


Herkese iyi bayramlar, iyi tatiller...



0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review