Sunday, September 15, 2013

Asrin mucizesi Hindistan cevizi yagi~

@ 10:17 PM

Burada  saclarima nasil iyi geldigini anlatip, bulundugu yuzyilin bulu$u olduguna dusundugumu yazmistim. Cildimi guzellestirmesiyle asrin mucizesine terfi ettirdim. :)

Nasil kullandigima gelicek olursak;

organic virgin coconut oil

Sacima surdugum gecelerden sacimdan yuzume bulasanlari saymamakla beraber haftada 2 gece yatmadan 1 saat kadar once yuzumu yuz yikama jelimle temizledikten sonra 4-5 damla kadar yagi direkt yuzume ve boynuma suruyorum.  Sabaha kadar yuzumde kaliyor. 
Cildim yagli, hatta donem donem sivilceli olmasina ragmen fazladan yaglandirma yada sivilcelendirme gibi bir olayi yok. Aksine belki biraz azaltmis bile olabilir.

Surdukten sonra ellerimi yikamayip tenim eminceye kadar hic bir yere degmiyorum. Hatta genellikle i$i garantiye almak icin plastik eldiven giyiyorum. Zaten 15-20 dakikaya kalmadan ellerime hic bir sey surmemis gibi hissediyorum. Ellerim pamuk gibi oluyor.

Bekleyemeyecegim zamanlar icin vazelinin 350 gramlik battal boy vucut losyonunun icine 1 cay bardagi kadar karistirdim.  Direkt surmeye nazaran daha az etkiler belki ama hic yoktan iyidir. 

Cildime ve sacima surdugum gunlerde ilk yarim saat surekli burnum akiyor. Sonra burnumun akmasi suruyor.
Ilk baslarda alerjim var sandim. Neticede tropikal bir meyva ve alerji yapiyor olabilir dedim kendime. 
Sonra anladimki bazen daha az bazen daha cok akiyor burnum.
Bir zaman sonra farkettimki sinuzitime iyi geliyor. Burnum bir muddet $aril $aril akiyor belki ama ne ba$ agrisi ne bir $ey kalmiyor. Bombo$ ve saglikli sinuslerle mutlu mutlu yasiyorum. 

Dedigim gibi alerjik bir bunyem oldugu icin deterjanlar falan alerji yapiyor. O yuzden bebek deterjani kullaniyorum. En son yumusatici yerine gecsin diye 5 litrelik sivi deterjanin icine 1 su bardagi hindistan cevizi yagi karistirdim. Ohh pek guzel oldu. Utulerim kolaylasti. 
Bunun icin tabiki organik yada cold press olmasina gerek yok ama cilt ve sacta ise yarayabilmesi icin organik ve cold press olmasina dikkat edin. 

Aramizda ba$ka kim hindistan cevizi yagi kullaniyor? Ne icin ve nasil kullaniyoruz? 
Bilmek isterim, payla$irsaniz mutlu olurum.

5 comments:

Melislicious said...

ben geçen postunda da görüp çok merak ettiğimi söylemiştim ama hala denemedim, baharatçıya uğrayıp alamadım henüz:))) burada çok küçük kavanozlarda senin görselindeki gibi değil maalesef.. Bir ara taze hindistan cevizini alıp kırıp, blenderda kıyıp kaynatıp yağını kendim mi yapsam dedim ama denedim fazla verimli bir proses olmadı üzerinde biraz daha çalışmalı yada gidip almalıyım:P

Unknown said...

BEnce internetten almayi bir dene. Cunku bu herseye kullanilan bir sey (en azindan ben herseye kullaniyorum). Kucuk pakette cok fazla ambalaj parasi verirsin.

ayse gul said...

BEN ODA KOKUSU OLARAK KULLANIYORUM... SUYUN İÇİNE 5-6 DAMLA HİNDİSTAN YAĞI KOYUP, T-LİGT I YAKIYORUM... ODA MİS GİBİ KOKUYOR, ARTIK KANSOREJEN VE ALERJİK PARFÜMLERE DUNYA KADAR PARA VERMEK ZORUNDA KALMIYORUM.
İKİNCİ OLARAK DA ROLL-ON İÇİNE DAMLATIYORUM... GÜZEL KOKUYOR VESSELAM :)

Unknown said...

Oooo super fikirler bunlar bende denemeliyim. Cok tesekkurler

Hindistan Cevizi Yağı said...

Hindistan cevizi yağı hakkındaki bilgilendime için teşekkürler. Faydalı bir yazı olmuş.

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review