Friday, May 30, 2014

Dugumlere Ufleyen Kadinlar #EceTemelkuran ~

@ 10:24 AM
Uzuuun zaman sonra -ben diyim 3 yil siz deyin 5- ilk defa Turkce bir roman okuyacaktim. Bunca yil sonra okudugum roman gecen zamanin ihtisamina yakisir olmaliydi.
Kendim secmis olsam ne okurdum bilmiyorum ama annemin secip begendigi bir romani tercih ettim. 
Iyiki de oyle yapmisim.
Kalbi kirik, biraz boslukta, kendini kaybetmemis ama kendini arayan 4 kadinin hikayesi.
Ama oyle Sex and the city kizlari gibi bagimli karakterler degil, 4 guclu kadinin hikayesi. 
Erkeklerin en guclu oldugu toplumlarda bile onlara muhtac olmadan yasayan kadinlarin.
"Cunku bir erkek bir kadinin nefesi kadar"

Ne anlatiyor derseniz, anlatmam cok zor cunku tek bir sey anlatmiyor.
Ana hikayeye eklemlenmis onlarca yan hikaye ve yan hikayelerinde hikayeleri.
Ve tum bu hikayeler muhtesem bir edebi dille anlatilmis.

Ece Temelkuran'in bu kadar iyi yazdigini hic bilmiyordum. 
Zira gazete yazilarinda bunu hissetmek hic mumkun degildi. Gerci konusmalarini severdim bir potansiyel oldugu belliydi.
 Ama romanciligi muhtesem olmus. Yani bu baska bir sey, bambaska!
Bence o herseyi birakip, romanciliga odaklanmali.

Betimlemelerini en begendigim yazarlardan Orhan Pamuk'la bile rekabet edebilecek gucte.
Ki Orhan Pamuk.... Orhan Pamuk yani!
Goruslerini begenelim begenmeyelim, romanciligi son derece basarilidir.

Onun kitaplarinda yasadigim, seanslar halinde okuma (mesela 1 gun 100-150 sayfa okuyup sonraki 2-3 gun hic bir hikaye okuyamama ve o hikayenin icinde yasama, okuduklarimi sindirme ve sonra tekrar 100-150  sayfa okuyup tekrar bir kac gun sindirme halini) Ece Temelkuran'in bu kitabinda da yasadim.
Sahilde okurken, frizbi oynayan cocuklar fazla gurultu yapinca, okurken Robby falan bir seyler sorunca kendimce sinirlendim, atarlandim falan. Hani hikayemi niye bozuyorsunuz? sinemada filmin orta yerinde ekranin onundan yuruyen golge gibisiniz.

Kitabi dun gece bitirdim ve hala icinden cikamadim. Karakterler hala kafamin icinde bir yerde yasiyorlar. 
Hani Ece iceriden bana seslense sasirmayacagim. Ona da bir kahve koyup karsilikli icecegim. O derece.

Kitabin Ingilizcesini bekliyorum. Cikinca onu da okuyacagim. O zaman karar verecegim bol odullu bir yazar olup olamayacagina. Cunku ceviri kalitesi muhim.
Ayni duyguyu alip alamayacagimi merak ediyorum. Verebilirse, tamamdir. 

Alacagi odulleri cok onemsemedigini biliyorum ama onun odullerini ben onemsiyorum cunku fazlasiyla hakettini biliyorum. Daha dun gece okudum, goruyorum.

Kendi icindeki gelisimine taniklik edebilmek icin diger kitabini da siparis ettim. Amazon'dan aldigim icin ufak capli bir servet verdim ama Ece'ye deger.

0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review