Wednesday, May 7, 2014

Ritual Tea Company~

@ 11:09 PM
Hic ugramasamda bir blogum oldugunu sonunda hatirladim ve dondum.
Tarihin en uzun arasini verdim sanirim. 

Bu arada ne alisverisler yapildi, gezildi tozuldu, neler neler yasandi da zavallilar birakin blogu bir garip instagram postu bile olamadilar.
Tabi hep guzel seyler olmadi. Aslinda cogu gunler guzel gecmedi ama gecti gitti artik. Lafini etmeye degmez.

O arada buralara bahar geldi. Henuz fotograflarini cekemedim ama geldi yani :)
Yinede arada bir sogumaya devam ediyor. 
Oyle gunlerde isinmak icin caya, kahveye abaniyoruz. Zira ben kisliklari kaldirdim. 
Bundan boyle hava cok sogusa bile ust uste giyinicez ve evde takilicaz. 
Hem yazlik hem kisliklar ayni anda dolaplar almiyor. Hey heylerim tepemdeyken, kafam o dagintiyi goturmuyor.

Bu vesileyle son donemde hayatimda onemli bir yer kaplayan usudugumuz gunlerde ictigimiz guzel caylardan bahsetmeye karar verdim.
Acikca soylemek gerekirse ben siyah caydan baskasina cay demem yada demezdim. Tam bir tiryaki olarak, evvelden "kacak cay" diye tabir edilen, daha yogun aromali ve demli cay severdim. Buraya geldikten sonrada earl grey, English breakfast falan ictim ama hic bir vakit Kilis'ten komsumuzun getirdigi kacak caylarin tadini alamadim.

Gel gelelim demli, siyah cayi ne kadar sevsemde sadece gun icerisinde icebiliyorum. Aksam 7-8 gibi 1 bardak bile icsem gece gozumu kirpmiyorum. Gun icerisinde zombi gibi dolasiyorum.

Bu durum beni meyva caylari aramaya mecbur etti.
Uzunca bir sure poset caylarla idare etmeye calistim ama yok, alisamadim. Ben eski usul yapraklarini gormedigi caya cay demem, icime sinmez.

O surecte  Ritual Tea Company'nin caylarini kesfettim.
Hem lezzet hem koku olarak hepsi cok guzel ama favorim sari olani. 
O yuzden ondan baslayacagim.
Soothe Limonlu tatlari sevenlerin eminim favorisi olacaktir. Ben bayildigim icin hemen her aksam dokup dokup iciyorum.
Icinde limon kabugu, limon otu, hibiskus cicegi,feslegen, stevia yapragi, limon yagi, ve dogal aromalar varmis. 

Hissedilen tatlar limon kabugu, hibiskus cicegi ve feslegen.
Bu markanin bu urununu bulamasanizda icindekiler bulunabilir. Limon severler deneyebilir.

Unwind iyi bir uyku cekmek icin birebir. Beni bile uyutuyor daha ne olsun. Bunca yillik Cin Ali'yim ben boyle uyku cayi gormedim :)

Icinde papatya, kusburnu, carkifelek cicegi, portakal kabugu, melisa otu, cyani petals (turkcesini bulamadim), aynisefa cicegi yapraklari (bitkinin degil cicegin yapraklari, yani tac yaprak dedigimiz renkli yapraklar)

Clarity yesil cay sevmeyenlere yesil cay icirmek icin yapilmis. 
Yesil cayi limon otuyla karistirmislar ve daha tahammul edilir bir hal almis. 
Metabolizmaya yesil cayin faydalari malum, icmek lazim ama icemiyorum diyorsaniz, deneyin.

Bu caylarin hic biri kaynatilmamali
Sicak suda bir suzgu icinde 5-6 dakika bekletip, sonra cikarilmali
Mukunse 1 bardaktan fazla demlenmemeli cunku bu sekilde iclerindeki antioksidanlardan tam randiman almak mumkun. 
Malesef bunlari bende her zaman yapamiyorum. Ozellikle 1 bardak demlemek konusunda genellikle sinifta kaliyorum ama yinede uyarmak, ideal olani not dusmek istedim.




0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review