Tuesday, June 10, 2014

Biz burada devrim yapiyoruz Sinyorita #EceTemelkuran ~

@ 1:56 PM
Ece Temelkuran'in Venezuella devrimini anlatan bir kitap yazdigini ogrendigimde etrafimda ne cok Venezualla'liyla beraber yasadigimi, buna ragmen, aslinda bildiklerimin boluk borcuk oldugunu farkettim. 

Sadece birlikte calistigim, okudugum arkadaslarim degil,  cok  sevdigim, beni bilim askina dusuren eski tez hocam bile Venezuella'liydi ve ben sadece orada sartlarin cok degistigini(!) biliyordum.  
Neyin degistigini az cok bilsemde, Chavez'in degistirdigini iyi biliyordum.

Amazon'da $6'a gorunce hemen almamda bu saydiklarim etkili oldu. 
Bir roman yada eski gazete yazilarindan derleme bir kitap degil, ciddi ciddi yazilmis bir politik kitap olmasi itibariyle "sahil kitaplari" listeme eklemedim. 
Elime kalemimi, kahvemi aldim ve okumaya basladim.
Daha dogrusu Ece yine bize geldi ve anlatmaya basladi. Ben hikayeyi onun o samimi bir arkadas, yada belki (yasi itibariyle) abla  sesinden dinledim. 
Yalniz bu sefer kalkmak bilmeyen bir misafir gibiydi. :)
Sikayet etmedim. Halimden cok memnundum.

Planim gunluk 40-50 sayfa okumak suretiyle 1 haftada tamamlamakti ama oyle olmadi. 
Haziran ayina yakismayan soguk hava ve yagmurunda etkisiyle sabah oturdum ve bazi bolumleri iyi ozumsemek icin 2 kere okumama ragmen aksam 3 sularinda coktan bitirmis, ve size bu satirlari yazmaya baslamistim.

Bu kitapta cok genel anlamda, Chavez'i iktidara getiren ve orada tutan sebepleri, kulturel ve inanc kodlarini, farkli kesimlerin korkularini hissediyoruz.
Kendi ulkemizde Ergenekon'dan, Gezi'ye farkli fikirleri savunan gruplarin birbirine yaklasip, ayrisarak, muhalifler ve yandaslar olarak keskin cizgilerle ikiye bolunmesinin, baskana asik olanlar ve nefret edenler zitlasmasinin Venezuella versiyonunu okuyoruz.

Kitap 2005'de yazildigi icin kantarin topuzu henuz kacmadan once, en basinda islerin aslinda ne kadar guzel oldugunu goruyoruz.
Ama ayni zamanda taa o zamandan orta sinifin yok edilis surecini adim adim izliyoruz.
ve "surec" sozunun onlar icin neden onemli oldugunu, sadece yasam alanlari ve tarzlarinin degil,  sozcuklerin bile muhalifler ve yandaslar olarak ikiye bolunebilecegini ogreniyoruz.

Venezuella devrimini merak edin yada etmeyin, politikaya ilginiz varsa muhakkak okuyun.
Size cok sey katacagina inaniyorum. Yalniz unutmayin, bu kitap 2005'de yazildi. O gunden bugune dunya'da da onlarda da cok sey degisti. Tipki bizim ulkemizde oldugu gibi...



0 comments:

Follow me~

 

KaLinka Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review